Senetensbehandling

Bevægelse med velvære og fornøjelse

“Øvelser er gode – Især når man bruger dem!”

Russ Hudson

Om senetensbehandling

Vores krop skal kunne bevæges med velvære og fornøjelse.

Det betyder, at musklerne skal være fri for inflammationer (skader) og ødemer (væskeansamlinger).

Når musklerne er smidige og i deres naturlige tilstand, danner de et bærende og beskyttende panser omkring knogler og led. Det betyder at leddene har mulighed for optimal ernæring, hvorved slid på ledflader og diskusskiver minimeres.

For at opnå denne balance kan behandling af små tenformede celler i vores sener, være et effektivt redskab.

Behandlingen er en helhedsbehandling dvs. at hele kroppen behandles.

Udgangspunktet er zonediagnostik, som via punkter på fødderne fortæller behandleren, hvor fokus for behandlingen skal ligge. Herefter arbejdes der med strøg på musklerne kombineret med tryk på senehæfterne.

For at opnå optimal effekt opfordres patienten ind i mellem til at yde modstand i form af pres.

Behandling af følgende symptomer:

• Diskusprolapser

• Frossen skulder

• Tennis- og golfalbue samt nakketraumer

• Scolioser (rygskævheder)

• Slidgigt

• Fibromyalgisymptomer

• Ischiassmerter

• Bækkenløsning

• Lændehold samt muskelrelaterede hofte, knæ og ben smerter

Hvordan foregår behandlingen?

Behandlingen begynder ved benene og fortsætter til hofter, ryg, skuldre og arme. Afslutningsvis afspændes nakke og ansigtsmuskler.

Behandlingerne suppleres efter behov med vejledning i øvelser og evt. holdningskorrektion.

Bevægelse giver ilt og dermed fornyet kraft til alle kroppens celler. Humøret stiger og kroppen føler velvære. Når du har kendskab til smertelindrende øvelser, er det en stor frihed at kunne holde kroppen stabil og kunne klare sig selv i dagligdagen.

Du vil blive introduceret til specielt hensyntagende øvelser som alle tager udgangspunkt i at kroppen skal smidiggøres og ryggen på harmonisk vis skal bringes tilbage til en sund og naturlig S-form.

Det betyder at trykket på nerverne aflastes og smertesymptomerne mindskes. I øvelserne indgår brug af vejrtrækningen som en naturlig del, der netop fremmer iltningen af kroppens celler.

Typisk vil du blive oplært i 3-5 øvelser, som kan flettes ind i din hverdag med et minimalt tidsforbrug.

Hjælp til selvhjælp

Kraniosakralbehandling